Het aanbieden van offertes kan potentiële klanten vaak over de streep trekken om toch producten en/of diensten bij je af te nemen. Ten eerste omdat je de tijd neemt om voor de klant een persoonlijke prijsopgave op te stellen, maar ook doordat de klant hierdoor op de hoogte is van de details van de opdracht en achteraf niet voor verrassingen komt te staan.
Uitgebreide prijsopgave Een offerte is in principe een uitgebreide prijsopgave. Hierin benoem je de werkzaamheden op een meer uitgebreide manier dan op jouw website te vinden is. Wanneer je werkt op uurtarief, of juist op projectbasis, kun je dit hier benoemen. Een offerte maken is vrijwel onmisbaar voor een bedrijf, maar het is een klus die veel mensen graag uit handen geven. Wanneer je kiest voor een online tool voor het maken van offertes, kun je verschillende gegevens invullen in het systeem zodat ze automatisch ingevuld kunnen worden. Voor het maken van een volledige offerte worden er een aantal gegevens benoemd die belangrijk zijn om hierin te vermelden. Dit zijn het klantadres en contactpersoon of afdeling, het logo van jouw bedrijf, de offerte titel, het offertenummer, de offertedatum en vervaldatum, een inleidende tekst, de producten en diensten, de totaalbedragen en eventuele kortingen, de geldigheidstermijn en voorwaarden, een handtekening voor akkoord en eigen bedrijfsgegevens.
|